Thursday, June 25, 2026

Martijn (redacteur)

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Wat is mijn beste volgende stap? #203441

    Dat kan ook, alleen moet je dan wel de apparaten kopen die dat zo kunnen. Een WiiM Amp, bijvoorbeeld, kan via USB een harde schijf of usb stick met bestanden lezen. Speakers eraan koppelen en je bent klaar.

    in reply to: Wat is mijn beste volgende stap? #203394

    DNLA (ook wel UPnP genoemd) heeft twee delen: de ontvanger, in jouw geval de WiiM, en een zender, in jouw geval de computer, maar bij jou ontbreekt nog de zender. Je hebt een extra programma nodig, een UPnP server. Nu heeft Windows er 1 ingebouwd, maar die staat niet standaard aan. Hier vind je meer informatie: https://www.computerhope.com/issues/ch001367.htm

    Daarnaast is het zo dat UPnP (DLNa) in je netwerk werkt. Dat betekent dat zowel je computer als de WiiM in je netwerk moeten hangen. Dat kan bedraad of via WiFi.

    Bedraad werkt alleen als je switch ook met een draad aan je modem/router hangt. De computer met een draad naar de switch en van de switch met een draad aan de WiiM is niet voldoende, dan is er geen netwerk.

    Mijn advies: zorg er eerst voor dat je het met WiFi aan de praat hebt, en dat je de UPnP/DLNA server op je computer eerst aan de praat hebt en de WiiM die ziet. De muziekfiles moeten dan ook in de juiste folder staan e.d.

    Ik ben geen Windows gebruiker, dus kan je daar niet mee helpen. Verder kan ik je ook niet verder helpen met netwerk zaken als wat hier boven staat niet duidelijk is, want ik kan het niet duidelijker dan dit opschrijven.

    in reply to: Wat is mijn beste volgende stap? #203339

    Nee, zo werkt dat niet. De WiiM kan niet direct bestanden lezen van een harde schijf, je hebt een UPnP server op je Windows laptop nodig. Zowel je laptop als je WiiM moeten dan aan hetzelfde netwerk gekoppeld zijn.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #203265

    Audes maakt geen stroom regeneratoren. Het is een balanced transformator. Dat is iets anders. Wat een stroom regenerator doet: zie het filmpje op het YouTube kanaal over de PS Audio PowerPlant.

    in reply to: Wat is mijn beste volgende stap? #203068

    Dan is je volgende stap inderdaad dat je de hele set vervangt door een set actieve speakers. Iedere andere investering is op dit moment een beetje zonde van het geld.

    Checkvraag: als de WiiM via WiFi je laptop wel ziet, heb je dan met bekabeling je modem router ook via een kabel aangesloten? Anders begrijp ik wel waarom het niet werkt, je laptop en streamer zitten dan niet op het netwerk.

    in reply to: Wat is mijn beste volgende stap? #203065

    Begrijp ik het goed als ik nu denk dat je muziek luistert terwijl het geluid van achteren komt?

    in reply to: Voeding: Verschil tussen iFi iPower versies #203009

    Het verschil tussen de iPower2 en de iPowerX is niet zo groot als het gaat om het effect op de geluidskwaliteit. De iPowerX kan een hoger vermogen leveren, zoals voor streamers met DAC e.d.

    Ik zou het houden bij de iPower2 voor beide apparaten, het extra geld dat je uitgeeft aan de iPowerX ga je met de Netgear en de WiiM niet horen.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #202362

    Niet alle apparaten met een switch mode power supply aan boord gaan goed. De System Audio Legend 40A actieve speakers, die ik net gereviewed heb, gaan bijvoorbeeld niet goed samen met de Audes.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #202336

    Ik heb zo’n flauw vermoeden dat een iFi PowerX een stuk goedkoper is dan een ST-500DC en de output terug het net op van een iFi PowerX is zeer schoon. 😉

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #200012

    Het hangt erg af van het ontwerp van het apparaat wat aangesloten wordt. Mijn ervaring (vooral met actieve speakers) is dat het verschil tussen direct aansluiten op het stopcontact in de muur en op de Audes duidelijk hoorbaar is.

    Ik denk dat Grimm apparatuur niet maatgevend is voor ‘de gemiddelde klasse D versterker’ of actieve speaker.

    in reply to: Advies Geintegreerde Versterker – Streamer & Luidsprekers #196233

    Hier vind je alle reviews van actieve speakers: https://test.alpha-audio.net/hi-fi/loudspeakers/active/

    in reply to: Advies Geintegreerde Versterker – Streamer & Luidsprekers #196204

    Ik zou aan je lijstje de Naim Unity Atom als suggestie willen toevoegen en ELAC VELA BS404 speakers. Zie ook de multitest die we gedaan hebben met monitor speakers.

    De KEF speakers snap ik niet helemaal als je aangeeft dat “Mijn voorkeur is een gedetailleerde technische weergave met nadruk op het hoge spectrum.”. Dat zijn KEF speakers niet, die zijn heel beleefd en warm/zacht van klank. Niets mis mee, maar voldoet niet aan je beschrijving. Zie dezelfde monitor speakers test.

    in reply to: Plek switch/server #195681

    Switch voor de streamer. Ik weet niet wat je met ‘de server’ bedoelt, maar als je een NAS of Roon server bedoelt, dan die het liefst aansluiten op de router en als dat niet kan ook op de switch.

    in reply to: Belang van stroomkabel #195586

    Omdat ze binnen mijn setup en voor wat ik zoek het beste resultaat gaven. Ik heb verschillende kabels getest en de meeste kabels doen iets met de klankkleur en/of de ruimtelijkheid. Dat was in mijn situatie allemaal een beetje teveel van het goede en deze kabels hielden de balans voor mijn smaak, maar brachten duidelijk verbetering tov de kabels die bij de apparaten geleverd zijn.

    in reply to: Marantz Model 30 of Marantz Model 50 #195517

    De Lumina V en de Amator hebben exact dezelfde gevoeligheid van 89db bij 4 ohm, dat zal waarschijnlijk niets uitmaken.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 141 total)