Thursday, June 25, 2026

Martijn (redacteur)

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #195516

    Het is een kwestie van verplaatsen om te horen of er een verschil is. Bij mij staat de Audes helemaal onderop het rack en de platenspeler helemaal bovenop. De voorversterker van de platenspeler staat 4 etages boven de Audes (ik heb totaal 6 etages met ongeveer 50 cm tussenruimte).

    in reply to: Belang van stroomkabel #195513

    Ik heb tussen de Audes en de diverse apparaten nu de meegeleverde stroomkabels allemaal vervangen door kabels van Essential Audio Tools. Iedere keer heb ik 1 kabel vervangen en goed geluisterd of het wel een verbetering is. Antwoord was iedere keer ‘ja’. De kabels van Audes zelf vind ik te prijzig, ik weet niet hoe goed ze zijn en ik heb ze nooit gehoord. Op basis van wat ik wil uitgeven heb ik binnen dat budget gezocht, het geeft dan geen zin om naar kabels buiten dat budget te gaan luisteren, aangezien ik ze toch niet ga aanschaffen.

    in reply to: Appel music via Apple TV hdmi uit #194911

    Niet.

    in reply to: Appel music via Apple TV hdmi uit #194579

    Sorry, ik begrijp niet wat je schrijft.

    in reply to: oud of nieuw #194578

    In geval van versterkers zijn nog oudere versterkers (mits goed onderhouden etc.) vaak in staat om wat nu op de markt beschikbaar is te verslaan. Juist bij versterkers zie je dat er in het verleden erg veel mooie versterkers zijn gemaakt, vooral van wat nu grote merken zijn, waar de oude modellen vele malen beter zijn dan wat die grote merken nu op de markt zetten.

    in reply to: Appel music via Apple TV hdmi uit #193916

    Er zijn vier opties:
    1. Gebruik Airplay. De simpelste optie.
    2. Vanaf een iPhone of iPad met een USB adapter uit naar een USB -> SPDIF (TosLink) converter. Een goede en goedkope optie is een Topping D10S. USB in de Topping en dan Tolsink naar de Bluesound Node.
    3. Vervang de Bluesound Node door een FiiO R7 (zie review) of een Eversolo DMP-6 (zie review). Op beide kan je de Apple Music app voor Android downloaden.
    4. Vervang je Apple Music abonnement door Tidal of Qobuz en je bent van het gedoe af.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #190547

    Het inspelen van de Audes duurt ong 6 maanden (geen grapje). Je gaat heen en weer geslingerd worden tussen ‘weer een stapje vooruit’ en ‘uh oh, gisteren klonk het nog goed’. Uiteindelijk stabiliseert het zich. 24 uur is echt tekort als ‘ie nog nieuw is. Als het goed is, dan groeit ook je stereobeeld.

    in reply to: Nieuwe streamer #183814

    Veel plezier met je aanwinst. Hopelijk gaan we hem nog een keer vergelijken met de Volumio Primo. Ik heb zelf de FiiO R7 gereviewed, wat dus opzet vergelijkbaar is met de EverSolo, ook Android gebaseerd. Aan de FiiO zitten wel wat haken en ogen, ook omdat het Android gebaseerd is. Ik ben benieuwd of EverSolo die anders heeft opgelost.

    Qua geluidskwaliteit loopt de EverSolo in de pas met andere streamers in deze prijsklasse, als ik de wat objectievere collega reviewers mag geloven, dus daar heb je in ieder geval geen zorgen over. Het verbaast me niet dat je het een verbetering vindt ten opzichte van de Allo DigiOne.

    in reply to: Suggestie: Test budget cd spelers (€ 500- 1000,-) #171639

    We hebben de Primo in de komende livestream. We gaan ook laten zien en horen hoe je de Primo naar een heel ander niveau kan tillen.

    in reply to: Nieuw in “separates” #171629

    Ik heb de DAC in de Parasound nooit gehoord, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Staar je niet blind op fabrikant van de DAC chip en type nummers, dat zegt niet zoveel. Hoe de DAC chip is ingebed in de versterker is veel bepalender. Dezelfde chip in verschillende versterkers kan (heel) anders klinken.

    Gegeven de prijs van de versterkers mag je verwachten dat het goed klinkt, maar dat kan je alleen maar weten als je zelf gaat luisteren.

    Ik zou bij het selecteren van een streamer twee zaken in de gaten houden: heeft de streamer Tidal Connect? Dat is wel een fijne manier om muziek te selecteren en af te spelen, direct vanuit de Tidal app. Denk aan een bedrag dat in verhouding staat tot de prijs van de versterkers. Een streamer van 500 Euro aan een voorversterker van 6000 Euro is uit balans. Je hoeft niet te denken aan duizenden euro’s, maar je gaat al snel richting de 1000 Euro en een goede voeding.

    We hebben binnenkort een aantal reviews van streamers van dat niveau, dus hou de site in de gaten.

    in reply to: Nieuw in “separates” #171627

    Is er een reden dat je niet kijkt naar een voorversterker van hetzelfde merk? Dat zou logisch zijn.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #171624

    Hallo Pieter,

    Als Audes beweert dat effect heeft op de ruisvloer, dan zal dat zo zijn neem ik aan. De ruisvloer van de transformator zelf is al zo laag dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het nog een groot hoorbaar verschil gaat maken.

    Over de grote van de ringkerntrafo: wat ze niet zeggen is of de trafo van de 1500 groter is dan de 900 😉 Ik denk van wel, hij is een stuk zwaarder.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #171622

    De DC blocker verwijdert de brom van de transformator, die overigens fors kan zijn als je een inverter hebt voor zonnepanelen, een laadpunt voor een elektrische auto, een warmtepomp en dat soort apparaten die veel DC lekken (en dus niet afdoende afgeschermd zijn). Voor de ruisvloer maakt het niets uit.

    in reply to: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator #171620

    Dag Pieter,

    Ik heb Audes gesproken in München afgelopen jaar, maar ik heb niet gevraagd of een grotere transformator ook een hogere piek kan leveren. Je kan via de importeur die vraag stellen, denk ik.

    Een ST-1500 en hoger gaat met name over meer vermogen (W) kunnen leveren en meer aansluitingen. Groot verschil is dat de 1500 en hoger nu ook een DC blocker hebben, wat de ST-900 niet heeft.

    in reply to: Advies 19volt voeding. Keces, Plixir, ??? #171613

    Hallo Kees,

    De Ferrum Hypsos zou ik nog voor de shortlist suggereren.

    Wellicht dat een Plixir BAC een betere investering is dan een lineaire power supply. Je kan bij Plixir beide producten op zicht vragen, dan kan je vergelijken.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 141 total)