@ Dirk, ik wil even mijn eigen ervaring delen. Ik heb een Lumin X1 streamer/DAC, deze heeft Leedh volume controle en Lundahl output transformers, als ik de experts mag geloven zo’n beetje het beste wat er te krijgen is. Dus ik dacht: direct aansluiten op een eindversterker want een voorversterker kan niks toevoegen en het signaal alleen maar slechter maken. Tegen de adviezen van meerdere hifi winkeliers in heb ik de naim NAP 250 new classic aangeschaft, echt een hele mooie eindversterker. Maar het resultaat vond ik niet optimaal, licht rauw randje en net niet helemaal organisch geluid. Ben weer terug gegaan naar een goede geintegreerde versterker en alles viel weer op zijn plek. Snappen doe ik het niet, ik heb wel al met mijn oren uitgetest dat de Leedh volume control geen invloed heeft op de sound maar blijkbaar doet de voortrap in de geintegreerde versterker toch iets wat het geluid wat vloeiender maakt. Zoals gezegd, meerdere winkeliers hadden me al gewaarschuwd (zonder dat ze konden uitleggen waarom) en inmiddels heb ik van andere gebruikers ook dezelfde ervaring gehoord. Ik weet niet of dit voor elke combinatie DAC/eindeversterker geldt maar ik zou zeker eerst gaan luisteren, vertrouw niet alleen op de theorie maar eerder op je oren!